Avtoscepa

Професійне відновлення деталей зчеплення легкових та вантажних авто, продаж деталей зчеплення, заміна звичайних фрикційних накладок на металокерамічні, запчастини КПП та АКПП

+380963962100, +380666506260
  • +38(096)396-21-00
  • +38(066)650-62-60
  • Ремонт і технічне обслуговування зчеплення

    Зчеплення є важливим конструктивним елементом трансмісії автомобіля. Головне завдання зчеплення автомобіля – передати крутний момент від двигуна. При роботі зчеплення короткочасно від’єднує двигун від трансмісії і потім плавно їх з’єднує. Крім усього іншого зчеплення охороняє деталі трансмісії від перевантажень. Про це ми і розповімо у статті «Ремонт і технічне обслуговування зчеплення».

    Зчеплення складається з приводу, що включає в себе педаль, тягу, вилку і муфту з вижимним підшипником. Як тільки водій відпустить педаль зчеплення буде включено. Включення відбувається у момент, коли ведений диск притиснутий до маховика натискним диском за допомогою пружини. Шляхом тертя поверхні веденого диска з маховиком і натискним диском відбувається процес зчеплення. Як тільки водій натисне на педаль зчеплення, він вимкнеться. Вимикання відбувається через переміщення до маховика муфти з вижимним підшипником, при цьому відсувається натискний диск від веденого диска. То є ведучі і ведені деталі зчеплення між собою роз’єднуються.

    Зчеплення здійснюється за допомогою силової муфти, в якості якої можуть виступати фрикційні, гідравлічні та електромагнітні муфти. Залежно від того, яка муфта встановлена, і передача обертального моменту здійснюється силами тертя, гідродинамічними силами або за допомогою електромагнітного поля. Зчеплення призначене для з’єднання або тимчасового роз’єднання двигуна і трансмісії. Тимчасово роз’єднати двигун і трансмісію потрібно під час перемикання передач, при зупинці або гальмуванні. А після того, як автомобіль рушить з місця і після перемикання передач необхідно їх плавно з’єднати.

    Вимоги, які пред’являють до зчеплення
    До зчеплення пред’являють ряд специфічних вимог: плавність включення, надійна передача крутного моменту, чистота вимикання, невелика величина моменту інерції ведених частин. Ну і звичайно зручність управління.

    Якщо говорити про плавності вмикання, то варто сказати, що вона безпосередньо пов’язана з досвідченості водія. Однак сучасні вузли конструкції спеціально призначені для того, щоб поліпшити плавність включення зчеплення незалежно від досвіду водія. При повному вимиканні неможливо домогтися того, щоб крутний момент на вихідному валу зчеплення був рівний нулю. Однак при мінімальних значеннях якщо ніщо не заважає включати передачі, то таке зчеплення можна сказати, практично вимкнено чисто.

    Що говорить про несправності в системі зчеплення?

    1. При включенні зчеплення. Для того щоб усунути таку несправність як неповне включення зчеплення, треба:
    – перевірити ведений диск. Буває цілком достатньо відремонтувати його;
    – замінити відпрацьовані фрикційні накладки на нові накладки;
    – несправність може бути пов’язана з заїдання ступиці веденого диска на шліцах ведучого вала коробки передач.
    Якщо під час включення зчеплення чути стуки і деренчання, то потрібно:
    – звернути увагу на ступінь зношеності натискного підшипника, деталей шліцьового з’єднання;
    – перевірити, можливо, ослабла діафрагмова пружина;
    – перевірте поверхню веденого диска.

    2. При роботі зчеплення. При роботі відбувається пробуксовка зчеплення, відбувається неповне включення зчеплення. Пробуксовку можна розпізнати, якщо включити третю або четверту передачу при запущеному стоянковому гальмі, потім завести двигун до 1000 об/хв і відпустити зчеплення. Після цього автомобіль повинен тут же стихнути. Але якщо це не відбулося, то має місце пробуксовка. Причиною її може бути знос фрикційних накладок веденого диска, або погана регулювання, або результат попадання в механізм зчеплення якихось в’язких речовин, які знижують коефіцієнт тертя. Якщо несправність полягає в пробуксовуванні, то ремонт буде полягати в заміні зношених фрикційних накладок веденого диска. Варто перевірити натискні пружини. Цілком можливо, що вони втратили свою пружність. Якщо це так, то їх слід замінити.

    3.якщо зчеплення включається плавно, то
    – зверніть увагу на підшипник переднього кінця ведучого вала коробки передач. При необхідності замініть його.
    – при втраті пружиною гасителя крутильних коливань пружності або при її поломки потрібно замінити ведений диск;
    – протріть забруднену поверхню веденого вала, зачистите поверхні ведучого диска і маховика.

    4. При вимиканні зчеплення. Чути сильний шум, в самий момент вимикання зчеплення спостерігається тремтіння педалі, потрібні певні зусилля при вимиканні зчеплення. Причин, які викликають такі несправності, кілька. Але щоб визначитися, треба спочатку відрегулювати зчеплення. Цього може бути достатньо. І лише якщо це не дало позитивного ефекту, займіться перевіркою стану гідроприводу механізму зчеплення. Можливо, доведеться прокачати систему. Якщо зчеплення не вимикається, а педаль просто “провалюється “, то це говорить про те, що в гідравлічному приводі присутнє повітря.

    Поради при ремонті зчеплення:
    – На різних моделях автомобілів процес демонтажу та встановлення зчеплення має свої особливості.

    – При знятті коробки передач отворачивайте болти кріплення кожуха зчеплення, обов’язково заблокувавши маховик за допомогою викрутки. Колінчастий вал в зборі урівноважений з маховиком і зчепленням. Тому від’єднувати треба вельми обережно. Попередньо відмітьте взаємне положення маховика і кожуха зчеплення. Для того щоб кожух не деформувати кріпильні болти потрібно відвертати поступово і діаметрально.

    – До того, як Ви зніміть механізм зчеплення, обов’язково зробіть мітки і на кожусі зчеплення, і на маховику. Ці мітки потрібні, щоб Ви не переплутали взаємне розташування цих деталей. Порушите центрування деталей – посилиться вібрація всього автомобіля.

    – Зніміть кожух зчеплення. Перевірте ведений диск на наявність тріщин, на знос фрикційних накладок.

    – Якщо демпферні пружини зламані, то диск треба замінити. Величина биття диска повинна бути менше 0,5 мм;

    – Опорне кільце, діафрагмова пружина ні в якому разі не повинно мати тріщин та інших дефектів.

    – При установці веденого диска в кожух натискного диска треба стежити за тим, щоб в бік маховика дивилася найменш виступаюча частина маточини.

    – Центруюча оправлення повинна бути вставлена з боку пружини в шліци відомого диска.

    – Після установки зчеплення на маховик потрібно загорнути болти кріплення рівномірно по діагоналі. Тільки після цього можна звільнити центрирующую оправлення.

    – Якщо Вам довелося ремонтувати зламані деталі зчеплення, то розберіться в причини поломки. В іншому випадку заміна не виправить причини і дуже скоро Вам доведеться знову зайнятися ремонтом. Наприклад, якщо на зчепленні видно сліди масла, то недостатньо очистити диск або його замінити. Текти призведе до того, що диск швидко стане не придатним, а потім вийде з ладу коробка передач.

    – Комплектуючі для ремонту зчеплення встановлюються тільки на певні моделі автомобілів. Тобто вони не взаємозамінні. Іноді під виглядом нових деталей Вам можуть продати відновлені деталі. Їх буває дуже не просто розпізнати.

    Якщо вчасно проходити технічне обслуговування і регулювання, то проблем зі зчепленням у Вас не повинно бути. Деталі, які Вам з часом доведеться міняти або ремонтувати найчастіше прийдуть в непридатність внаслідок їх зносу. Однак якщо зчеплення розкрито, то є сенс встановити повний набір нових деталей. Ресурс зчеплення невеликий, але і вартість запчастин теж не велика. Треба сказати, що і ремонт, і діагностика зчеплення не являють собою великих труднощів. Якщо дотримувати нескладні правила, які ми виклали в статті «Ремонт і технічне обслуговування зчеплення», то будь-механік може на відмінно виконати ці роботи.

  • Остались вопросы?