Телефонуйте зараз!
+3809639xxxxx;
+3805064xxxxx;
Показати телефони
Професійний ремонт, відновлення, продаж, реставрація зчеплення у Львові
для легкових авто, вантажних авто, автобусів та спецтехніки.

Несправності компресора

Порушення працездатного стану гальмівної системи автомобіля найчастіше пов'язують з несправністю компресора. І в більшості випадків це цілком виправдано. Заміна компресора новим або відремонтованим, як правило, дозволяє відновити справність гальмівної системи.

Разом з тим, в ряді випадків після нетривалої роботи після заміни компресора знову виникають несправності гальмівної системи, а встановлений компресор виходить з ладу. Перша реакція власника автомобіля - компресор поганої якості.

Але в компресорі чи справа? Адже компресор є тільки одним, хоча і найбільш важливим, компонентом гальмівної системи. Надійність його роботи значною мірою залежить від технічного стану інших елементів гальмівної системи, а також систем двигуна (змащення, охолодження), які забезпечують його функціонування. Якщо при заміні вийшовшого з ладу «рідного» компресора не встановити і не усунути причини його відмови, досить висока ймовірність того, що і встановлений замість нього компресор пропрацює недовго. Довговічність встановленого компресора в значній мірі залежить і від того, витримані чи технічні умови на його установку.

Дослідження характеру пошкоджень деталей компресорів, що вийшли з ладу в гарантійний період, показує, що відмови компресорів в більшості випадків є наслідком або недотримання правил їх монтажу, або не усунення несправностей елементів пневмосистеми.

Найбільш поширена причина виходу з ладу компресора в гарантійний період - порушення теплового режиму його роботи, перегрів, який найчастіше викликаний наступними причинами.

При значному вмісті у всмоктуваному повітрі зважених часток масла, останні, осідаючи на стінках впускного і, головним чином, нагнітального каналу, утворюють щільні смолисті відкладення (фото 1,2), які різко погіршують умови охолодження головки компресора і призводять до його перегріву.


Фото 1. Смолисті відкладення в головці циліндрів


Фото 2. Смолисті відкладення в корпусі клапанів (кольором виділено відколовся фрагмент впускного клапана)

Іншою поширеною причиною перегріву компресора є порушення роботи його системи розвантаження (фото 3, 4, 5), найчастіше, через несправність регулятора тиску гальмівної пневмосистеми, а в ряді випадків - через відключення клапана розвантаження (фото 6). В результаті цього компресор постійно знаходиться під навантаженням і перегрівається, що на початковому етапі призводить до посилення процесу виділення вологи з повітря, що стискається і підвищеному викиду її в пневмосистему.


Фото 3 і 4: Відсутність слідів переміщення (показано стрілками) виконавчого механізму вказує на порушення в роботі системи розвантаження компресора


Фото 5. Відсутність слідів переміщення (показано стрілками) виконавчого механізму вказує на порушення в роботі системи розвантаження компресора

Фото 6. Патрубок подачі повітря до клапана системи розвантаження заглушений

Результатом подальшої експлуатації компресора при непрацюючій системі розвантаження є задирки деталей циліндропоршневої групи (фото 7, 8), прогорание стінки сорочки охолодження головки компресора (фото 9), руйнування впускного клапана (фото 10, 11) супроводжується пошкодженням корпусу клапанів (фото 11) і поршнів (фото 12).


Фото 7. Задири поверхні циліндра
Фото 8. Задири поршня


Фото 9. Прогоранням стінки сорочки охолодження головки компресора


Фото 10. Руйнування впускного клапана


Фото 11. Руйнування впускного клапана і пошкодження корпусу клапанів (стрілкою показаний фрагмент клапана, що впровадили в корпус)

Фото 12. Пошкодження головки поршня

Відомі випадки відмов компресорів (фото 13, 14), викликані порушенням умов змащення деталей кривошипно-шатунного механізму через перекриття каналу подачі масла до компресора або внаслідок використання при установці компресора на автомобіль нештатної прокладки (фото 15, 16), або через використання силіконового герметика (фото 17,18).


Фото 13. Руйнування шатуна


Фото 14. Пошкодження корпусу і шатуна


Фото 15. Перекриття каналу подачі масла нештатною прокладкою


Фото 16. Канал подачі масла, перекритий нештатною прокладкою (частина прокладки видалена)


Фото 17. Силіконовий герметик на фланці і в каналі подачі масла

Фото 18. Силіконовий герметик в каналі подачі масла

Наведені вище приклади найбільш часто зустрічаються у випадки виходу компресорів з ладу і наочно показують, до чого призводить недотримання рекомендацій виробника по їх встановленюю і експлуатації.